søndag den 12. november 2017

Fru Pedersens Julehave

En dejlig dag i fredags.
I fredags havde jeg en fridag og den skulle bruges til udflugt til Vemb og fru Pedersen. Frk. Hall hentede mig sidst på formiddagen og så kørte vi ellers afsted. Der ventede en spændende dag med kaffe, julehavehygge og aftensmad i Vestjylland. Snakken gik godt i bilen selvom det var første gang vi skulle være sammen.


Vi ankom kl. 14 og så var vi på rundtur i haven, inden vi skulle have kaffe og kage. Der er SÅ meget at se på, det var virkelig spændende og meget inspirerende.




Paddehattene er jeg lidt misundelig på. Måske skulle jeg prøve at lave nogle selv en dag. Jeg ved nemlig godt, hvordan man gør.


En fin gran-parasol med kobberhjerter under. Bagved står et stort eventyrtræ.


Denne opstilling er også fin med alle betonkuglerne hængende over et lille pyntet havebord.
Vi var flere, der mødtes og snakken gik rigtig godt. Vi hyggede os allesammen, men der blæste dog en hård og kold vind, men så var det jo godt, at brændeovnen var tændt, da vi skulle have kaffe.


Det er da flot?



Der er rigtig mange lys allesteder, både elektriske og levende.


Der er en meget stor gæstfrihed hos Anette og John og man føler sig virkelig velkommen. Der var gjort meget ud af alting for at det skulle blive hyggeligt og en god oplevelse. 
Vi fik hilst på en del og det var virkelig en hyggelig dag, som jeg i hvert fald kan leve på et godt stykke tid.


Her i går og i dag har jeg rigtig været igang i min egen have. Jeg havde lidt mistet gejsten men efter at have været på tur, er jeg nogenlunde klar igen til at gøre min julehave færdig. (der mangler kun lidt nu, som jeg når i næste uge). Og jeg er godt tilfreds med alt det, jeg har fået lavet:)


Faktisk er jeg begyndt at gøre mig en masse tanker om alt det jeg har gang i og der kommer nok til at ske nogle ændringer, da jeg har alt for meget om ørerne.


Når man gik tæt på opstillingerne, var der mange ting at opdage, blandt andet på disse hylder.


Her var der mange flotte grå og grønne græskar i opstillingerne. Det var i det lille drivhus.

Jeg mødte flere, jeg kun kendte fra nettet. Det var rigtig dejligt at få sat ansigter på og mødes IRL.
Tak til frk.Hall for hyggeligt køre-selskab og tak til Anette og John for den store gæstfrihed.
Dejligt at møde så mange hyggelige mennesker.

10 kommentarer:

marie sagde ...

Det var godt med sådan et inspirerende besøg, som gav dig ny vind til dine projekter. Det lyder, som om det lige var det, du trængte til.

Høneballehaven sagde ...

Hej Birgitte
Godt du kunne få lidt inspiration i fru Pedersens have, og at du kunne følges med frk. Hall der til, det er så hyggeligt med selskab.

Frk Hall sagde ...

Kære Birgitte
Det er mig der takker for en dejlig køretur. Godt dine ører ikke blev alt for røde af alt min snak.
Du har helt ret i at det var en skøn skøn dag, og alle er så søde og imødekommende og John og Anette er det perfekte værtspar.
Igen stort tak til alle og især dig søde Birgitte
Rigtig god søndag aften til dig og din mand

Knus Lone

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Kære Birgitte. 1000 tak for besøget, de smukke biller og ord. En rigtig dejlig dag som jeg vil huske længe. Dejligt at du kunne køre med Frk. Hall.

Kærlig hilsen Anette

Frk. Anemone sagde ...

Det har helt sikkert været hyggeligt og hvor ER der bare meget fint at se på i julehaven hos fru Pedersen. Tak for turen.

Hos Egebjerg sagde ...

Hej Birgitte.Det var bare så dejlig,at møde dig og din blog er lagt ind på min side ,så jeg kan se hvad du har gang i.Jeg har kigget lidt og glæder mig til at se mere. Spændende hvordan din julehave bliver. Hygge herfra med Tak for samvær.Nu kan det rigtig blive Jul i vores haver.Hilsen fra Gert og Leila Huset på bakken langt ude på landet

Karen sagde ...

Hej Birgitte,
Det var hyggeligt at mødes hos Fru Pedersen. Jeg er stadig helt høj over besøget og skal forbi Billigblomst på vejen hjem i dag. Nu skal der jules derhjemme også.

Mange hilsener, Karen

Hos Villa Fryd/ Charlotte Neve Grün sagde ...

Jeg siger bare åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Så skøn jule inspiration. Fantastisk som i viser den skønne have. Ned i mindste detalje.
Jeg suger til mig når jeg nu ikke kunne være med.
Det må vi gøre om næste år.

Knus og skøn dag
Charlotte

Eliane Petersen sagde ...

Kære Birgitte.
Det var så dejligt endelig at møde dig ansigt til ansigt.
Tusind tak fordi du trodsede kulden og tog nogle dejlige billeder hos fru P. Jeg glæder mig allerede til næste gang vi ses.
Kærlige tanker fra Eliane

Birgitte sagde ...

Hej allesammen. Tusind tak skal I have. Ja, det var en rigtig god oplevelse og dejligt at møde alle hyggelige og venlige mennesker.