tirsdag den 20. september 2016

Pyntegræskar og roser.

En papkassefuld
For en uge siden fik jeg rigtig mange pyntegræskar og i dag skulle de altså ud at pynte i haven.


En kurvfuld på plantebordet.


I skjuleren har en hel masse hornvioler selvsået sig fra foråret og nu begynder de at blomstre.




De gule blomster i den grønne spand ved jeg godt hvad hedder, men jeg har glemt det lige nu.



Jeg har købt 3 cement græskar for 15 kr. stykket. Dem er jeg meget glad for.


Det gamle sybord, der står på vestsiden af huset, er også pyntet op.




Jeg kan godt lide dette motiv. Det er lige ved indgangen til haven.


Det er lidt specielt at efterårspynte,når haven er fuld af roser:) Her er det the Sheperd.


Geoff Hamilton.


James Galway har rigtig mange knopper. Jeg håber, de når at springe ud.


Rosen Gemma, som er en minirose.


Heritage er også med igen, men løvet er frygteligt grimt.


Ukendt Austin rose.


Brother Cadfael.


Brother Cadfael kan ses fra vejen og jeg kigger altid lige, når jeg cykler forbi.

Tak for alle de gode råd og tips i kommentarerne fra gårsdagens indlæg. Det betyder rigtig meget for mig:)

5 kommentarer:

Frk. Anemone sagde ...

Du er i hvert fald og god til at pynte op :) !!

De gule Dahlia ser så smukke ud.

Høneballehaven sagde ...

Fin pyntning. Jeg troede, at din James Galway var foran min, men ikke denne gang. Du har også problemer med stråleplet kan jeg se på Geoff, det er ikke kønt, men heldigvis er blomsten køn :)

marie sagde ...

Nåh!! Jeg havde læst overskriften som pyntegræsser:-} Men det fandt jeg hurtigt ud af ikke kunne passe. Dine gule dahlier lyser virkelig op.

Vivi sagde ...

Så fint du har pyntet op med pyntegræskar :-)
Jeg har også lagt græskar ud til pynt, men lidt underligt her midt i "sommervarmen".
Jeg dyrker selv mine pyntegræskar, det er dog ret begrænset med udbyttet af dem i år. Havde håbet på at få lidt til min bod, men sådan skal det vist ikke være i år.

Birgitte sagde ...

Hej allesammen. Mange tak. Jeg synes også næsten at vejret var for godt til at efterårs pynte i, men så kan det jo være, at pynten holder meget længe, det er jo også dejligt. Roserne er i fuld gang igen nu og jeg håber de holder et godt stykke ind i oktober.